Strona główna Regionalnie Częstochowa. Wkrótce otwarcie przedłużenia al. Boh. Monte Cassino i podpisanie umowy na...

Częstochowa. Wkrótce otwarcie przedłużenia al. Boh. Monte Cassino i podpisanie umowy na wylot na Opole

0
165
W tym miesiącu ma wreszcie zostać otwarte przedłużenie al. Bohaterów Monte Cassino. Wszystko też wskazuje, że zostanie też podpisana umowa na przebudowę ul. Głównej i Przejazdowej.

Otwarcie przedłużenia al. Bohaterów Monte Cassino jest obecnie jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń w mieście. Mieszkańcy od dawna narzekają, że ulica wyglądająca na gotową jest wciąż zamknięta. Mimo że wykonawca miał dwa lata na zakończenie inwestycji, to zarówno firma, jak i władze miasta utrzymywały, że nowa dwupasmówka oraz przebudowane ulice Dźbowska, Powstańców Warszawy i Gościnna będą gotowe znacznie wcześniej. Najpierw mówiono, że wszystko będzie gotowe w ciągu roku, później podano, że prace będą zakończone w 2017 r. Jednak inwestycja jest już na ukończeniu, jak usłyszeliśmy w zarządzie dróg, w kwietniu al. Bohaterów Monte Cassino ma zostać otwarta dla ruchu.

Budowa przedłużenia al. Bohaterów Monte Cassino – co pozwoli odciążyć zatłoczoną ul. Sabinowską – wraz z przebudową fragmentu drogi nr 908 jest pierwszym drogowym zadaniem, które miasto wykonuje dzięki funduszom unijnym na lata 2014-2020. Inwestycja kosztowała 38 mln zł, ale 85 proc. tej sumy pokryła eurodotacja.

Wylot na Opole i obejście kościoła św. Barbary

Kolejną unijną inwestycją drogową jest przebudowa ul. Głównej i Przejazdowej, czyli wylotu na Opole. Niedługą miną dwa lata od rozpisania przetargu na tę inwestycję. Dopiero w grudniu 2017 r. MZDiT wybrał konsorcjum firm Drog-Bud, Bitum i Nowak Mosty, które wyceniło zadanie na 97,9 mln zł. To mniej niż zakładano; sama wartość dofinansowania jakie otrzymało miasto to 96,5 mln, zatem część pieniędzy trzeba będzie zwrócić, gdyż dotacja nie może przekroczyć 85 proc. kosztów inwestycji.

Nie ogranicza się ona jedynie do wymiany nawierzchni na ul. Głównej i Przejazdowej. Powstanie też nowa ulica omijająca ul. św. Barbary. Zacznie się ona przy skrzyżowaniu Głównej i św. Jadwigi i pobiegnie wzdłuż torów kolejowych do ul. Pułaskiego. Zatem tranzyt nie będzie już biegł przez ul. św. Kazimierza i Augustyna, które do takiej roli się nie nadają. Cała inwestycja będzie wykonywana w formule „zaprojektuj i zbuduj”, zatem do rozpoczęcia robót upłynie jeszcze kilka miesięcy. MZDiT pierwotnie uznał, że najlepszą ofertę złożyło konsorcjum firm Drog-Bud, Fiesta Fiser i Nowak Mosty. Odwołanie złożył Intercor, któremu rację przyznała Krajowa Izba Odwoławcza. Zarząd dróg ponownie zbadał oferty – i znów jako zwycięzcę wskazano konsorcjum Drog-Bud – Fiesta Fiser – Nowak Mosty. Jednak w tym przypadku MZDiT nie chcą mówić o terminie podpisania umowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz swoje imię tutaj

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. więcej infromacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close